Close
Czym jest "mPotęga"?

mPotęga to program grantowy, który popularyzuje matematykę wśród młodych ludzi i pokazuje im, że matematyka to super przygoda i przydatna w codziennym życiu umiejętność. Program ma także zachęcić nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki do przezwyciężenia rutyny i schematów w nauczaniu tego przedmiotu. Liczymy, że pokazanie matematyki w kreatywny, atrakcyjny sposób będzie impulsem do wprowadzenia dzieci i młodzieży w przyjazny świat matematyki i logiki.

  • Programem grantowym obejmujemy dzieci uczące się co najmniej w 4. klasie szkoły podstawowej oraz w gimnazjach.
  • Projekty powinny pokazywać innowacyjne, nieszablonowe podejście do nauki matematyki
  • Granty w wysokości od 2 tys. do 8 tys. zł



Dla kogo?

Działania kierowane są w stronę nauczycieli, pasjonatów matematyki, pedagogów, animatorów – wszystkich tych, którzy chcą pokazać uczniom piękny świat matematyki i dowieść, że matematyka może być wyśmienitą przygodą.


I. Adresaci działań – uczniowie klas 4-6 szkół podstawowych

W tej kategorii przyznaje się od 2 do 5 tys. zł na takie działania jak: 

  • przeprowadzenie innowacyjnych warsztatów, ukazujących wszechobecność matematyki;
  • organizacja konkursów matematycznych;
  • stworzenie przez uczestników matematycznych aktywności (np. gier terenowych);
  • organizacja wycieczek i spotkań tematycznych, pokazujących praktyczne zastosowanie matematyki;
  • stworzenie wspólnie z uczestnikami filmików edukacyjnych (np. kręcone telefonem komórkowym);
  • prowadzenie wspólnie z uczestnikami blogów o tematyce matematycznej;
  • organizacja zajęć matematycznych włączających rodziców.

Szczególnie cenione są projekty włączające rodziców w działania projektowe.

II. Adresaci działań – uczniowie klas 7-8 szkół podstawowych i klas gimnazjalnych.

W tej kategorii można uzyskać od 5 do 8 tys. zł na takie działania jak:

  •  przeprowadzenie innowacyjnych warsztatów, prezentacji na temat tego, ze matematyka jest wszechobecna i praktyczna, na przykład na temat zastosowania matematyki w dziedzinach pokrewnych itp.;
  • zorganizowanie matematycznych działań angażujących uczniów, takich jak gry, quizy, konkursy matematyczne;
  • stworzenie filmików edukacyjnych (np. kręcone telefonem komórkowym);
  • prowadzenie blogów o tematyce matematycznej.

Planowane działania projektowe muszą zakładać aktywny udział młodzieży – muszą być realizowane przez zespół projektowy, składający się z lidera (osoby pełnoletniej – np. nauczyciel) i minimum 3 uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej lub klasy gimnazjalnej.

Artykuły