Close

„Ozobot” – nauka poprzez zabawę

W  Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach w dniu 16 lutego 2018 roku odbyło się szkolenie dla nauczycieli szkół podstawowych Gminy Kartuzy na temat: „Programowanie i robotyka w nowej podstawie programowej” .

Głównym celem szkolenia było wykorzystanie w praktyce szkolnej, na lekcjach z zakresu różnych edukacji  nowych technologii, jak robot Ozobot- pomoc dydaktyczna z Gminnego Projektu „Szkoła nowych możliwości”.

Nauczyciele uczestniczący w szkoleniu nabyli podstawowe umiejętności w zakresie nauczania dzieci programowania poprzez zabawy z Ozobotem.

Co to jest Ozobot?

  • Ozobot to połączenie zabawy i nauki. Dzięki programowaniu kolorem stanowi wspaniałą bazę kreatywnej nauki dla dzieci i młodzieży. Robot idealny do szkolnych zadań dydaktycznych związanych z informatyką i robotyką.
  • Ozobot rozpoznaje odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podąża ich śladem. Za pomocą kredek lub flamastrów możemy w prosty sposób napisać pierwszy program. Te same komendy można również zaprogramować używając platformy OzoBlockly: po stworzeniu kodu wystarczy przyłożyć Ozobot do monitora, aby przesłać mu kod. Następnie obserwujemy, czy udało nam się prawidłowo zaprojektować komendę. Program oferuje pięć poziomów programowania, od nowicjusza do mistrza. Zatem nadaje się dla początkujących i bardziej doświadczonych programistów.

Zalety programowania:

  • Rozwija myślenie logiczne, analityczne, algorytmiczne, matematyczne, krytyczne;
  • Doskonali umiejętność konstruktywnej dyskusji;
  • Uczy samodzielności;
  • Kształci umiejętność prezentacji swoich pomysłów.

W ocenie nauczycieli szkolenie było bardzo ciekawe, przydatne oraz atrakcyjnie prowadzone, zaś wiedzę i umiejętności wyniesione ze szkolenia nauczyciele z całą pewnością wykorzystają w praktyce szkolnej.